Multifunksjonsskriver

Sammenlign pris og kvalitet på multifunksjonsskrivere

Spar tid

Finn raskt og enkelt din leverandør – overalt i Norge

Spar penger

Sammenlign tilbudene du mottar og velg det beste!

Gratis og uforpliktende

Det er 100% gratis og uforpliktende å bestille tilbud

Vi samarbeider med
1
2
3
Få opp til 4 tilbud her Printere - Få opp til 4 gratis tilbud fra ledende leverandører!
Det tar bare et minutt!

Antall utskrifter per måned?

Det tar bare et minutt!

Hva er en multifunksjonsskriver?

For å matche de økende kravene dagens virksomheter står over, er det viktig å ha optimale og velfungerende skrivere som kan utføre forskjellige funksjoner. Derfor kan det være en investering for din bedrift å anskaffe en multifunksjonsskriver.

Dette er en maskin som ofte blir kalt alt-i-ett-skriver. Grunnen til det er den har funksjoner som printer, fax, skanning og kopiering er kombinert i et helhetlig produkt. Dermed slipper du å ha forskjellige produkter for hvert enkelt funksjon, som tar opp unødvendig plass.

Det er forskjellige modeller og typer av multifunksjonsskriver på markedet. Her finnes det skrivere med avanserte prosesser i høy systemkvalitet og god prestasjon. Dette innvirker naturligvis på kvalitetsnivå, fremstillingskapasitet, funksjoner og prisnivå på maskinen din bedrift behøver. Ved hjelp av kontaktformularen på høyre side kan du enkelt fylle inn informasjon for å få et uforpliktende tilbud til din virksomhet.

Multifunksjonsskriver 1

Hvorfor fokus på software er viktig ved anskaffelse av multifunksjonsskriver

Hvis virksomheten skal få best mulig utnyttelse av maskinen er det viktig å ha oppdatert software. Ved å installere software til din printer kan du få mulighetene til flere produktfunksjoner på deres maskiner. Dette kan for eksempelvis være: 

  • WIFI: Kan fås med trådløs internett, som gir muligheter for at flere brukere kan være tilkoblet og dermed kan en skrive ut direkte fra sin plass.
  • Fjernutskriving: Flere tilbyr også fjernutskriving via bluetooth, som gir mulighet for printing fra mobile enheter.
  • Hukommelseskort: Det er også mulig å få printere med hukommelseskort. Dette gjør at man kan lagre kopier og skannede dokumenter direkte på maskinen. På denne måten kan flere få tilgang til dokumentene og man slipper oppbevaring av fysiske dokumenter.
  • Sending av E-mail: Anvender man et hukommelseskort kan en printer som er koblet til internett sende dokumenter direkte til e-mails. Dette gjør det lettere å sende ut skannede dokumenter til medarbeidere eller partnere.
  • Sikkerhetsinstallering: Det er også muligheter for sikkerhetsinstallering, der man installerer en adgangskode for adgang til utskrift og bruke printeren.

Den teknologiske utviklingen er i stadig utvikling, noe som også påvirker softwaren. Derfor er det viktig at softwaren på din maskin er oppdatert og tilpasset til virksomhetens krav og behov. Etterspør din bedrift forskjellige typer softwareinstalleringer, kan det selvfølgelig følge med på kjøpet og man kan også ta kontakt for råd om hvilke software din bedrift bør foreta.

Hvordan din virksomhet kan finne riktig multifunksjonsskriver?

Før du skal gå i gang med innkjøp av en multifunksjonsskriver er det viktig å overveie noen vesentlige faktorer. Dette bidrar til at virksomheten kan finne den riktige maskinen til behov og krav.  

Månedlig kapasitet

En viktig ting man skal ta stilling til er hvor mange utskrifter man skal gjøre per måned. Større virksomheter vil ofte utskrive og ha bruk for mer papir enn hva mindre virksomheter trenger. I den sammenheng skal man finne ut sitt behovsmengde for utskrift per måned, da dette svarer til maskinens månedlige kapasitet. Man beregner kapasiteten ut fra hva maskinen maks kan skrive ut om måneden, men har ofte også en anbefalt utskriftsmengde per måned.

Utskriftshastighet

Et annet moment man bør ta i betrakting er utskriftshastigheten for pinting. For eksempel kan print i minutt, printing av flere sider om gangen, farger eller svart/hvitt påvirke hastigheten. Dette kan dog varierer fra typen multifunksjonsskrivere og produsent av skriveren.   

Papirstørrelse

Det er også viktig å tenke over hvilken type papirstørrelse maskinen skal kunne utskrive. Alle multifunksjonsskrivere kan romme papirstørrelsen A4, men om det er behov for andre papirstørrelser bør dette vurderes fra starten. Dette skyldes at forskjellig papirstørrelse vil påvirke selve produktets størrelse. men man kan selvfølgelig etterspørre A3 og A5 om det ønskes plass for dette.

Multifunksjonsskriver 2

Levetid på tonerkassetter  

Moment som også ikke bør undervurderes er levetid på tonerkassetter. Normalt snakker vi om to forskjellige skriveteknologi,  blekk og laser. Fordelen med blekk er at de er billigere i innkjøpspris, men de er dyrere i forbruk. Multifunksjonsskriver laser derimot er dyrere ved innkjøp, til gjengjeld er den billigere i forbruk.

Derfor bør din virksomhet vurdere hvilken tonerkassetter som er mest aktuell. Gjør man for eksempel mange utskrifter i svart/hvitt, vil det lønne seg å gå for en blekk som kan skrive ut flere sider pr. patron. Hvis man heller har behov for utskrift i farger av god kvalitet vil andre typer toner og maskiner være aktuelt.

Hva koster en multifunksjonsskriver?

Ved anskaffelse er det alltid viktig å gå over prisbildet, alternativene er kjøpe, leie eller lease. Uavhengig av hvilket alternativ man velger er det flere produktegenskaper som påvirker prisen:

  • Maskinens størrelse og utvalg av dokumentvarianter
  • Design
  • Modelltype
  • Kapasitet
  • Prestasjon
  • Softwareoppdateringer 

I tillegg til disse egenskapene vil din bedrift måtte regne med løpende driftskostnader som er påvirket av konsumeringsmengde. Dette kan for eksempel være konsummengde av ulike blekkpatroner, da farge er høyere i pris enn svart/hvitt. I tillegg vil forskjellige varianter og mengde papirark man konsumerer ved printing hver med på å påvirke kostnader.

Multifunksjonsskriver 3

Kjøpe multifunksjonsskriver

Hvis din bedrift ønsker å kjøpe en helt nye maskin kan det være en dyr og nødvendig engangskostnad. Prisen for en ny printer kan ligge på alt fra noen hundre til flere tusen kroner, alt ettersom hvilken modell og merke man velger.

Leie eller lease av en multifunksjonsskriver som et alternativ

Ønsker man ikke å foreta en stor kostnad på en gang, kan man heller leie multifunksjonsskriver eller lease. Fordelen med dette er at man ved inngåelse av kontrakt kan få med driftsservice med på kjøpet. Dette gjør at man da slipper oppdatering av programvare, kontrollering av patroner og lignende vedlikehold.

På kort sikt kan det være en fordel å leie eller lease, siden det kan bli en kostnadseffektivløsning. Derimot på langsikt kan det bli en dyrere affære, ettersom man er bundet opp til en fastpris i stedet for å kjøpe maskinen.

 Uansett hva din bedrift er på jakt etter, så er det hjelp å få her på siden. VI kan gi deg tilbud og matche deres behov opp mot leverandør som oppfyller deres krav for multifunksjonsskriver. Det eneste du skal gjøre er å benytte deg av kontaktformularen her på høyre side og du vil bli kontaktet for et gratis og uforpliktende tilbud.